Huisregels

 
  1. Gegevens “Dierenhotel Chelsy” Noordstraat 106, 8211 Aartrijke
  • Vanherp Damienne - Ondernemingsnummer: 0682300473
  • Erkenningsnummer: HK40305391
  • Damienne: 0476/88.05.04 – Chelsy: 0472/32.13.52
  1. Dierenhotel Chelsy is open van (gelieve deze openingsuren te respecteren): Maandag tot Vrijdag van 10u00 tot 12u00 en van 17u30 tot 19u00, zaterdag, zondag en feestdagen van 10u00 tot 12u00. Indien u de openingsuren niet respecteert wordt er een toeslag aangerekend van 15 euro.
  2. U kunt van tevoren gerust een vrijblijvend bezoekje bij ons brengen om een indruk te krijgen waar uw huisdier verblijft en verzorgd wordt. (Op afspraak). Breng zeker het vaccinatieboekje/Europees paspoort van uw huisdier mee zodat controle mogelijk is.
  3. Aanpassen van datums van aankomst en vertrek zijn steeds bespreekbaar.
  4. Verboden te filmen en foto’s te nemen dit zowel binnen als en buiten het dierenhotel dit voor de privacy voor mens en dier. Tijdens het logement van uw huisdier laten wij geen bezoek toe van familie/kennissen/... dit voor rust en stress bij het huisdier te voorkomen.
  5. Wij huisvesten alle dieren afzonderlijk enkel dieren van éénzelfde gezin worden samen gehuisvest. Ook wanneer uw huisdier naar de speelweide gaat is dit individueel.
  6. Gasten dienen in een goede conditie en proper binnen gebracht te worden.
  7. Iedere gast mag zijn eigen dekentje als zijn speelgoedje meebrengen naar ons hotel. Het zoek raken en/of schade aan de spullen is voor risico van de eigenaar.
  8. Er is mogelijkheid om zowel contant als met Sumup te betalen.
  9. Droge voeding van het hotel is in de prijs inbegrepen (Hond en Kat).
  10. Wij voederen onze gasten twee maal per dag en dit met droge voeding van LOBO (Hond), LARA (Kat). Indien u dit wenst mag je ook gebruik maken van je eigen voeding. Bij directe overschakeling van voeding kan deze braken en diarree als gevolg hebben.
  11. Voor de Konijnen en knaagdieren voederen wij ze op de overeengekomen manier deze voeding moet zelf meegebracht worden wegens dat konijnen en knaagdieren gevoelige dieren zijn.
  12. Bij het meebrengen van eigen voeding veranderd er niets aan de dagprijs, indien er voeding moet aangekocht worden, wordt deze doorgerekend aan de betrokken eigenaar van het huisdier.
  13. Wij voederen onze gasten op de vooraf overeengekomen manier.
  14. Eventuele medicijnen in een overzichtelijk schema. Medicatie moet aanwezig zijn in de originele verpakking.
  15. Het inentingsboekje (of Europees paspoort) zonder dit dierenpaspoort of vaccinatieboekje mogen wij uw dier niet opnemen in ons verblijf. Dit dierenpaspoort of vaccinatieboekje blijft bij ons gedurende het verblijf.
  16. Denk vooraf aan de verplichte inentingen de vaccinaties mogen maximaal een jaar oud zijn bij het ophalen en moeten tenminste 2 weken voor aanvang van het verblijf zijn toegediend. Voor alle entingen geldt, dat zij tijdens het verblijf van uw dier(en) in ons hotel niet mogen verlopen.
  17. Het is wettelijk verplicht dat alle gasten volledig ingeënt zijn. Dit betekent een jaarlijkse vaccinatie enting en een enting tegen Bordetella - Para-influenza (=kennelhoest) wordt niet standaard gegeven door de dierenarts, vraag hier dus zelf om.

Doordat de Bordetella-neusdruppel vaccinatie een levende entstof is, worden honden bewust een klein beetje ziek gemaakt en krijgen ze dus een beetje kennelhoest waardoor ze antistoffen gaan bouwen tegen kennelhoest. Op dit moment zijn deze honden besmettelijk voor andere honden en mensen (Kinkhoest) en kunnen ze dus andere honden besmetten met kennelhoest. Zoals u zult begrijpen is dit een situatie die erg onwenselijk is in een Dierenhotel!! Om die reden worden honden die een Bordetella – para-influenza enting gekregen hebben korter dan 2 weken voor aanvang van het verblijf niet toegelaten in ons hotel. Dit geldt voor alle honden die voor de eerste maal worden gevaccineerd tegen kennelhoest of wanneer het vaccin kennelhoest langer dan 3 maanden is vervallen, dan moet het kennelhoest vaccin 2 weken voor aanvang van het verblijf toegediend zijn.

  1. LET OP! Ondanks een Bordetella – para-influenza inenting willen wij u er op wijzen dat uw hond evengoed kennelhoest kan krijgen tijdens zijn/haar verblijf. Vergelijk het maar met een griepprik bij mensen, het geeft bescherming maar niet voor 100% tegen alle varianten van de bacterie, ook kunnen er het virussen mee doen.

Getiterde honden met voldoende bescherming gedurende de verblijfsperiode, zijn gewoon welkom. Wel een kopie van de uitslagen en/of het door de dierenarts afgetekende vaccinatieboekje meebrengen.

  1. Wij mogen uw dier(en) niet opnemen in ons verblijf als hij niet beschikt over de nodige inentingen.
    • Hond: hondenziekte, parvovirus, hepatitis, kennelhoest (para-influenza, bordetella), Leptospirose
    • Kat: kattenziekte, kattenniesziekte, Feliene leucose
    • Konijn: myxomatose en RHD
    • Knaagdier: Bewijs van gezondheidsverklaring waarbij de dierenarts een stempel en een handtekening plaatst.
  2. Wij kunnen geen honden, katten noch konijnen en knaagdieren aanvaarden die niet correct ingeënt zijn, dit om besmetting van andere dieren te voorkomen.
  3. Het is ook raadzaam om uw huisdier op voorhand te ontwormen met vb. Milbemax (hond en kat) en dit 48u op voorhand, voor dat u huisdier op hotel komt. Ook moet je ze preventief te beschermen tegen vlooien en teken. Het is raadzaam om één van de volgende producten te gebruiken zoals Credelio, bravecto of adventic of een vlooienbandje van het merk seresto. Gelieve een sticker te kleven en een datum aan te brengen in het dierenartsboekje zodat controle mogelijk is.
  4. Wanneer wij zien dat de reeds behandelde gast nog vlooien heeft tijdens het verblijf zullen we deze opnieuw behandelen met een pipet (anti vlooien middel) deze wordt wel doorgerekend aan de klant.
  5. Wanneer een dierenarts moet komen voor een gast dan wordt de dierenarts gevraagd die de klant heeft opgegeven, indien deze niet kan of wil komen of hij/zij niet bereikbaar is, dan wordt Dierenarts Klaus Soenen: Hendrik Baekelandlaan 30, 8211 Aartrijke 0470/68.22.51 gevraagd het bezoek en onderzoek te doen met de nodige behandelingen.
  6. De kosten van een bezoek door de bedrijfsdierenarts Klaus Soenen wordt rechtstreeks gefactureerd  naar de eigenaar van het onderzochte dier.
  7. Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurtelijke ongevallen en dit binnen als buiten het dierenhotel.
  8. Indien uw huisdier schade veroorzaakt of indien het dier een risico vormt voor de omgeving of de verzorger dient het huisdier opgehaald te worden en dit op de dag van het verrichten van de schade en/of het bijtincident.
  9. Voor, tijdens en na het verblijf van de gast zijn wij niet verantwoordelijk voor ontsnapping, verwondingen, ongeval, ziekte (kennelhoest,…) ,  overlijden, diefstal, brand, of zwangerschap.
  10. Indien de gast ernstig ziek wordt en/of overlijd zal deze op de gevraagde manier overgebracht worden naar de juiste instantie. Uiteraard worden deze kosten doorgerekend aan de eigenaar van het betrokken huisdier, de klant in kwestie.
  11. Indien uw als eigenaar uw hond, kat, konijn, knaagdier niet komt afhalen na de afgesproken ophaaldatum zal deze overgebracht worden naar het asiel. (De gemaakte kosten worden doorgerekend aan de klant in kwestie).
  12. De reservatie is pas definitief bij betaling van een voorschotje van 25 euro en het ontvangen van een bevestigingsmail. Indien er plaats is ontvangt u een sms binnen de 24uur met een link via Sumup met een betalingsverzoek en vragen wij dit voorschotje binnen de 7 dagen te betalen. Lukt het u niet om via sms een betaling uit te voeren, dan vragen wij u het voorschotje van 25 euro te betalen ter plaatse in het dierenhotel.
  13. Bij het binnenbrengen van uw huisdier wordt de helft van het totale logement bedrag betaald, het overige bedrag bij ophaling van uw huisdier.
  14. Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een dagkaart wordt deze op voorhand volledig betaald.
  15. Het voorschot als de dagkaart wordt echter niet terug betaald en is niet inruilbaar bij annulatie. (ook niet bij overmacht). Ook wanneer u met uw huisdier aankomt voor de reeds geboekte periode bij ons in het hotel en wij zien bij controle van de vaccinaties dat deze niet voldoen aan het huisregelement van Dierenhotel Chelsy wordt het huisdier geweigerd en wordt het reeds betaalde voorschot niet terugbetaald en/of in wallet geplaatst, verder is deze ook niet verplaatsbaar naar een latere boekingsperiode.
  16. Al onze vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW. En onder voorbehoud van fouten.
  17. De dag van brengen van uw huisdier in het hotel in de (verblijf langer dan 1 dag)
        voormiddag (10u00 - 12u00) = wordt als een volledige dag aangerekend.
        namiddag    (17u30 - 19u00) = wordt als een halve dag aangerekend.
    De dag van afhalen van uw huisdier in het hotel in de (verblijf langer dan 1dag)
        voormiddag (10u00 - 12u00) = wordt als een halve dag aangerekend.
        namiddag    (17u30 - 19u00) = wordt als een volledige dag aangerekend.
  18. Dagverblijf zonder kaart = dagprijs ongeacht het uur van brengen en afhalen.
  19. Een dagkaart is 1jaar geldig na aankoop en is Niet cumuleerbaar en niet inruilbaar.
  20. Mogelijke extra kosten tijdens het verblijf van huisdier: Toediening medicatie, een pipet (anti vlooien middel); wassen, drogen en kammen (indien uw dier niet verzorgd werd binnengebracht), Dierenarts kosten, voeding enz...
  21. Het huisdier kan enkel worden opgehaald door de eigenaar tenzij anders vermeld door de eigenaar.

Contact

Noordstraat 106
8211 Aartrijke
Damienne: 0476/88.05.04
Chelsy: 0472/32.13.52
Mogelijk gemaakt door Webnode